“Mijn visie is dat je je moet richten op het talent van mensen en ze van daaruit moet laten ontwikkelen. Ook als iemands talent nog niet volledig is ontwikkeld. Het gaat erom het te herkennen en het een kans te geven. Dat is wat ik uiteindelijk ben gaan doen vanuit mijn eigen organisatie en tot op heden heeft dat heel goed uitgepakt.”
Sulaiman Tariq
CEO en Founder
Sinds 2017 werkt StrateX aan vraagstukken rondom contacten tussen organisaties en hun klanten. De inzichten die onze consultants en experts in het werkveld opdoen, liggen aan de basis van de software die we ontwikkelen. Onze digitale tools maken capaciteit vrij die waardevoller kan zijn.
Succes wordt blijvend als het samengaat met plezier en voldoening. Stratex helpt klanten met het optimaliseren van samenwerking – en dus resultaat.
Een gezonde organisatie schept ruimte voor medewerkers om te presteren. Door duidelijkheid te bieden en tegelijk de nodige flexibiliteit. Een gezonde organisatie verbetert zich continu. Door te volgen wat gebeurt en die data nuttig te maken.
Wij hebben ons bewezen als workforce management specialist voor marktleiders in de meest veeleisende werkgebieden. We zijn groot geworden in de praktijk. Vanuit praktisch inzicht ontwikkelen we effectieve software.
De StrateX aanpak, geslepen in de dynamische wereld van klantcontact, vindt steeds breder navolging. Sinds 2020 maken we de vertaalslag naar andere sectoren. Het maakt ons trots dat we nu ook nuttig bijdragen aan onder andere zorg, onderwijs en logistiek.
We zijn een team van meer dan 50 medewerkers gespecialiseerd in verschillende vakgebieden en functies binnen de klantcontactbranche en servicegerichte afdelingen.
Ons interim personeel zijn professionals die voor korte of langere tijd ingezet worden op workforcemanagement functies (forecasters, capaciteitsmanagers, planners en traffic managers), als teammanagers en operations managers het verschil maken binnen contact centers en servicegerichte afdelingen en voor BI en data vraagstukken hebben wij ervaren BI Specialisten en Data Analisten. Sinds de lancering in 2021 van onze dienst WFM-as-a-Service (WaaS) beschikken we ook over een dedicated team van WFM experts. Het Waas-team beheert meerdere van onze klant-accounts en ontzorgt organisaties op het gebied van WFM volledig.
Onze consultants komen uit het veld en hebben jarenlange ervaring met WFM, klantcontact, customer en employee experience en leiderschapstrajecten. Zij kunnen je op strategisch niveau adviseren eveneens begeleiden bij implementatie- en verandermanagement.
De klantcontactbranche verandert door technologie als AI en vernieuwing continu. Investeren in de ontwikkeling van je medewerkers is cruciaal om klanten en ook de medewerkers tevreden te houden. We hebben ervaren trainers en coaches die trainingen en programma's (op maat) ontwikkelen. Daarnaast staan ze graag voor een groep of kan je ze inzetten voor 1-op-1 trajecten.
Om de cirkel volledig rond te maken, hebben wij een eigen WFM software, StrateX WFM Suite, ontwikkeld. Ons software team in Nederland en Pakistan werken nauw samen om voor onze klanten (en met onze klanten) de software door te ontwikkelen om te voldoen aan de hoogste standaarden.
StrateX en de cricketsport hebben diepe verbondenheid met elkaar en dat is niet vreemd als je kijkt naar de opzet en het doel van deze sport.
Cricket wijkt af van andere sporten doordat het een individuele en teamsport tegelijk is. Als de batter (slagman) ‘runs’ scoort, dan tellen die voor zijn persoonlijke score en voor het team. Als een bowler (de speler die de ballen naar de batter gooit) een wicket raakt, dan is dat zijn ‘wicket’, maar ook die van het team. Die sterke link tussen persoonlijk en gezamenlijk succes maakt het team vele malen krachtiger. Het succes van de ander is nu ook jouw succes. Ook dat is een van de geheimen achter een goed team en een goed draaiende organisatie. En, niet geheel toevallig, meegenomen uit de cricketsport en verankerd in de cultuur van StrateX.
Punjab Cricket Club Rotterdam speelt cricket op het hoogte niveau in ons land én levert meerdere spelers aan Oranje.
Bij StrateX geloven wij dat we samen verder komen. We zijn aangesloten bij en lid van organisaties als KSF, PVKO en het KCC Congres die zich inzetten om de branches waar we in werken beter te maken, de kwaliteit hoog te houden en kennis te delen. Ook steunen we organisaties als Iedereen een Meester en The Citizens Foundation die net als StrateX mensen een kans geven hun talent te ontdekken en tot waarde te brengen.