Bij StrateX streven we ernaar om organisaties te helpen hun efficiëntie en klanttevredenheid te verbeteren. Verminder onnodige contacten, verhoog de klanttevredenheid en zorg voor blije medewerkers door continu te verbeteren.
Bij StrateX streven we ernaar om organisaties te helpen hun efficiëntie en klanttevredenheid te verbeteren. Een van de meest effectieve diensten die onze StrateX Business Consultants aanbieden is het Waste Contact Reductie programma. Wat houdt dit precies in en waarom is het zo belangrijk voor je organisatie? Dat leggen we graag aan je uit.
Waste contacten zijn interacties tussen een klant en een organisatie die beide partijen liever vermijden. Deze onnodige contacten ontstaan vaak door miscommunicatie of fouten. Een simpel voorbeeld: een klant begrijpt een brief niet en moet bellen voor opheldering. Dit telefoontje is een waste contact omdat het voorkomen had kunnen worden met een duidelijke brief. Het gemiddelde percentage waste contacten ligt tussen de 50-60%, veel hoger dan de meeste organisaties inschatten. Dit biedt een enorm verbeter potentieel.
Door de oorzaken van waste contacten te identificeren en aan te pakken, kun je klanten in één keer goed helpen. Dit verhoogt de tevredenheid omdat klanten minder vaak onnodig contact hoeven op te nemen.
Door het aantal waste contacten te verminderen, verlaagt u de operationele kosten. Elke onnodige interactie kost geld, dus minder was te betekent directe besparingen.
Medewerkers worden gelukkiger en productiever wanneer ze effectief kunnen helpen zonder herhalende, frustrerende interacties. Dit verhoogt hun werkplezier en motivatie.
Eerst meten we het percentage waste contacten binnen je organisatie. Dit geeft ons een duidelijk beeld van de omvang van het probleem.
Vervolgens analyseren we de oorzaken en stellen we een top 10-lijst samen van de oorzaken die leiden tot de meeste waste.
Samen met je team bekijken we hoe we de belangrijkste oorzaken kunnen elimineren. We maken een mini-impactanalyse om te zien welke verbeteringen de grootste positieve effecten zullen hebben.
Bij verschillende opdrachtgevers hebben we het waste contactpercentage met maar liefst 50% weten te reduceren. Onze ervaring leert dat dit een continu proces is. Door steeds opnieuw aan de top 10 oorzaken te werken, blijft uw organisatie zich verbeteren, wat leidt tot hogere klanttevredenheid, minder kosten en tevredener medewerkers. De ruimte die hierdoor ontstaat, kan je benutten om op de cruciale momenten het verschil te maken voor je klanten.
Kies voor StrateX en laat ons je helpen om je organisatie naar een hoger niveau te tillen met Waste Contact Reduction. Voor meer informatie of om een afspraak te maken, neem contact op met Paul Likumahua en Aziza Al Habase.