Sulaiman Tariq in Top 50 global leaders van TBD Media Group

Onze CEO, Sulaiman Tariq is medio 2021 door de TBD Media Group verkozen tot Top 50 global leader. Bekijk (video Bloomberg) en lees hier zijn inspirerende verhaal. Over leiderschap, diversiteit, passie, teamwork, het belang van het maken van fouten, slimme technologie en het zien van kansen.

Wereldburger

Sulaiman is een wereldburger met een open blik. Van origine heeft hij een Pakistaanse achtergrond en in zijn jeugd woonde hij met zijn ouders in diverse landen. Vanuit die ervaring en vanuit zijn contacten met inspirerende mensen uit alle landstreken van de wereld, haalt hij als global denker het beste uit verschillende culturen.

Passie voor het vak

Op de Technische Universiteit in Delft studeerde hij toegepaste wiskunde en zijn eerste bijbaan was bij KPN in een klantcontact centrum. Een wereld die hem direct fascineerde, zowel vanwege de menskant als vanwege de toegepaste technologie. Workforce Management werd zijn passie, specialisme en bepaalde zijn latere carrièrepad bij diverse nationale en internationale organisaties. 

Scale-up

In 2017 startte hij zijn eigen bedrijf op: StrateX - dat razendsnel uitgegroeide van start-up naar scale-up. StrateX is internationaal georiënteerd en gespecialiseerd in -hoe kan het ook anders- Workforce Management. Het geheim achter deze snelgroeiende organisatie? ‘Anders doen en anders denken.’

Mensenkennis

Typisch voor Sulaiman is zijn benaderbaarheid, zijn persoonlijke manier van netwerken en mensenkennis. Hij onderhoudt vele contacten en weet wat hij heeft aan de mensen die hij aantrekt, die hij meestal persoonlijk goed kent. Zo wist hij in een mum van tijd een groep ervaren Workforce Management experts aan zich te binden en anderen in het vak te trainen vanuit die expertise.

Diversiteit en drive

StrateX bestaat uit een groep professionals met grote diversiteit. Belangrijk, vindt Sulaiman, want juist die uiteenlopende culturen, achtergrond, kennis en vaardigheden maken de organisatie sterk. Hun gemene deler? ‘Het zijn stuk voor stuk mensen met een sterke drive, die op hun beurt weer het beste uit mensen, afdelingen en teams halen. Die drive zorgt ervoor dat je als bedrijf blijft groeien.’

Leercurve

‘In de afgelopen jaren hebben we als scale-up veel uitdagingen gehad,’ vertelt Sulaiman, ‘het gaat nooit 100% van een leien dakje. Dat maakt het in mijn ogen extra interessant en daar leer je als persoon, als team en als organisatie enorm veel van. Die snelle leercurve is in mijn ogen de motor van een goedlopende organisatie, de reis naar het doel is in feite interessanter en belangrijker dan het eindresultaat.’

‘De reis naar succes is zoveel interessanter en leerzamer dan het eindresultaat.’

Sleutel tot succes

Andere essentiële voorwaarde voor groeiend succes, in de ogen van Sulaiman, is het beste uit je mensen te halen.’ In Workforce Management is dat sowieso de crux en dat moet je cultiveren.’ StrateX heeft daar onder zijn bezieling een gedegen aanpak voor ontwikkeld waarin mensen gestimuleerd worden zichzelf en hun teams voortdurend blijven verbeteren. 

Fout is goud

’Fouten maken moet,’ stelt hij, ‘medewerkers moeten voortdurend blijven leren door te doen. Dat is de enige manier om te komen tot een continue verbetercyclus. Je leert, je verbetert. Het is een krachtige mentaliteit van mensen achter succesvolle organisaties en maakt dat je als organisatie je kansen in een veranderende wereld blijft zien. En dat is de cultuur die we bij StrateX hebben en ook bij onze klanten najagen.’

‘Die voortdurende drive om het anders en beter te doen: dat maakt organisaties krachtig. Fouten maken is een must.’

Cricket

Die mentaliteit leent Sulaiman uit in de sport; hij is fervent cricketspeler. Vanuit de (top)sportwereld heeft hij mensen gevraagd om bij StrateX te komen werken. Juist vanwege die mentaliteit: blijven trainen en met elkaar gaan voor een een groeiend resultaat. Door je als team continu te blijven verbeteren en het beste uit elkaar te halen. Hard werken gaat boven talent, weet Sulaiman, en zeker boven talent dat niet hard werkt. 

‘Hard werken verslaat talent dat niet hard werkt.’

Baanbrekende WFM software

Daarnaast zet hij de modernste technologie in. ‘In deze tijd kunnen we geavanceerde technologie voor ons laten werken. Op de markt was die software niet toereikend. Daarom besloten we zelf Workforce Management software te bouwen, vanuit onze eigen kennis en ervaring. Omdat we wisten dat het beter kon, krachtiger en nauwkeuriger afgestemd op hoe organisaties en afdelingen daadwerkelijk werken.’

Technologie vanuit de praktijk

Onze zelflerende en gebruiksvriendelijke software is gebouwd in nauwe samenwerking met onze Workforce Management consultants. Zij kennen de werkvloer als geen ander en helpen onze klanten dagelijks meer waarde uit hun Workforce Management cyclus te halen. Zij werken ook regelmatig met andere softwarepakketten bij de klant en weten dat die beter kunnen. Zij zijn betrokken bij de voortdurende doorontwikkeling van onze software.

De wereld van morgen

Als organisatie moet je vooruit durven kijken en wendbaar zijn. De wereld van vandaag is niet die van morgen. Sulaiman: ‘je ziet -zeker na Covid- dat organisaties, hele economieën, in de wereld de kanteling maken van het sturen op puur winst naar een betere balans en gaan sturen op andere, meer maatschappelijk gedreven doelstellingen. Wij kijken voortdurend vooruit en helpen organisaties ook die doelstellingen te behalen.’

‘ Je probeert, maakt fouten, staat weer op, leert, verbetert, probeert opnieuw en zo slaag je er in je doel te halen.’

Wil je weten hoe StrateX ook jouw organisatie verder kan brengen? Met Workforce Management oplossingen in mensen die je teams versterken, consultancy en software? Neem dan contact met ons op.

Press release

nieuw op onze blog